Βενεζουέλα: Πάνω από 50.000 αγνοούμενοι από τον διπλό φονικό σεισμό

aggelioforos

Ο λαός της Βενεζουέλας βρίσκεται αντιμέτωπος με μία ανυπολόγιστη καταστροφή, μετά τον διπλό φονικό σεισμό που σημειώθηκε την Τετάρτη, μεγέθους 7,2 και 7,5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.

Οι δονήσεις ισοπέδωσαν αμέτρητα κτίρια και ολόκληρα οικοδομικά σε αρκετές περιοχές, σκορπώντας τον θάνατο και την καταστροφή. 

Οι κυβερνητικές αρχές κάνουν λόγο για 920 νεκρούς μέχρι στιγμής και πάνω από 3.360 τραυματίες – ένας απολογισμός ωστόσο που ανακοινώθηκε πριν περίπου 16 ώρες, χωρίς να έχει επικαιροποιηθεί από τότε.

Ο επικεφαλής των ανθρωπιστικών επιχειρήσεων του ΟΗΕ, Τομ Φλέτσερ, δήλωσε από τη Γενεύη ότι αγνοείται η τύχη περισσότερων από 50.000 ανθρώπων, προειδοποιώντας ότι ο αριθμός των νεκρών αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά.

Σε μία χώρα με μεγάλο πλούτο και με τα μεγαλύτερα διαπιστωμένα αποθέματα πετρελαίου διεθνώς, μετά από μακρόχρονη σοσιαλδημοκρατική διαχείριση και υπό τις συνέπειες των αμερικανικών κυρώσεων στο πλαίσιο του ιμπεριαλιστικού ανταγωνισμού, το 68,5% των νοικοκυριών στη χώρα ζει σε συνθήκες φτώχειας και τώρα έρχεται αντιμέτωπο με την απουσία ουσιαστικών μέτρων αντισεισμικής προστασίας από το καπιταλιστικό κράτος, τις ελλείψεις σε υποδομές και προσωπικό που σχετίζονται με την προστασία του.

Στην Λα Γκουάιρα, την παραθαλάσσια πολιτεία μερικά μόλις χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα Καράκας, η οποία έχει μετατραπεί σε ζώνη καταστροφής, οι κάτοικοι να καταγγέλλουν την ανεπαρκή ανταπόκριση του κρατικού μηχανισμού στις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης. Τις πρώτες 20 ώρες μετά τους σεισμούς, κάτοικοι, συγγενείς και εθελοντές κατήγγειλαν πως επιχειρούσαν μόνοι τους για να απεγκλωβίσουν ανθρώπους από τα συντρίμμια με ό,τι μέσο ήταν διαθέσιμο.

Παράλληλα, νοσοκομεία και κέντρα υγείας λειτουργούν υπό ακραίες συνθήκες. Διάδρομοι, αίθουσες αναμονής και τμήματα επειγόντων περιστατικών έχουν μετατραπεί σε πρόχειρους θαλάμους νοσηλείας, με γιατρούς και νοσηλευτές να εργάζονται αδιάκοπα για την περίθαλψη των τραυματιών.

H κυβέρνηση ανακοίνωσε έκτακτους περιορισμούς πρόσβασης στη Λα Γκουάιρα. Ο υπουργός Εσωτερικών, Ντιοσδάδο Καμπέγιο, γνωστοποίησε ότι από το βράδυ της Παρασκευής κανείς δεν θα μπορεί να εισέλθει στην περιοχή χωρίς προηγούμενη κρατική έγκριση. Το μέτρο, σύμφωνα με την κυβέρνηση, εφαρμόστηκε ώστε να μη δυσχεραίνεται το έργο των σωστικών συνεργείων και να περιοριστούν οι υγειονομικοί κίνδυνοι που δημιουργούνται καθώς περνούν οι ώρες κάτω από τα χαλάσματα.

ΠΗΓΗ:902

Share This Article