24.3 C
Athens
Friday, April 12, 2024

Φιάσκο τα μέτρα για την ακρίβεια

Ανέβηκε αντί να μειωθεί ο πληθωρισμός και...

Ετοιμάζεται να αναγνωρίσει το κράτος της Παλαιστίνης

Η κυβέρνηση της Ιρλανδίας ετοιμάζεται να αναγνωρίσει εντός εβδομάδων...

Τι αλλάζει με το νέο Taxis

ΕλλάδαΤι αλλάζει με το νέο Taxis

Μετά από σχεδόν τρεις δεκαετίες το ηλεκτρονικό Taxis, (σύστημα εφοριών)το Taxisnet (εφαρμογές για τους πολίτες) και το ελεγκτικό πρόγραμμα ELENXIS εκσυγχρονίζονται με στόχο να περάσουν στη νέα εποχή καλύπτοντας και υποστηρίζοντας τεχνολογικά και επιχειρησιακά σύνθετους ελέγχους αλλά και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Το νέο Taxis καθώς και τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά συστήματα εντάσσονται στα έργα του ταμείου Ανάπτυξης με προϋπολογισμό 131,589 εκατ. ευρώ και ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού θέτοντας σε διαβούλευση το σχέδιο της νέας σύμβασης.

Το νέο Taxis θα καλύψει το νέο επιχειρησιακό σχεδιασμό, ενώ οι αλλαγές κρίνονται απαραίτητες καθώς η ένταξη της τεχνητής νοημοσύνης στο οπλοστάσιο του ελεγκτικού μηχανισμού απαιτεί επιπλέον ταχύτητα καθώς η εξόρυξη πληροφοριών χρειάζεται πηγές και χρόνο για να φθάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Το Data Mining, το οποίο αποτελεί την τέχνη της “εξόρυξης” χρήσιμων πληροφοριών από μεγάλες δεξαμενές πληροφοριών, θα στοχεύσει στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.

Το νέο “Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογίας της ΑΑΔΕ (TAXIS – TAXISNET- ELENXIS)” προβλέπει την πλήρη καταγραφή του εισοδηματικού και περιουσιακού προφίλ των φορολογούμενων με τη δημιουργία ψηφιακού φάκελου για κάθε φορολογούμενο, την αναβάθμιση και ενίσχυση των ελεγκτικών εργαλείων, τη διεύρυνση και αξιοποίηση στοιχείων και δεδομένων, την παρακολούθηση της φορολογικής συμμόρφωσης, την καλύτερη ενημέρωση των φορολογούμενων και την επέκταση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.   Σύμφωνα με το σχέδιο της διακήρυξης του έργου, στις βασικές δράσεις του νέου Taxis είναι περιλαμβάνονται τα εξής:

1. Ψηφιακός φάκελος φορολογούμενου. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες, ηλεκτρονικές και μη, θα ψηφιοποιηθούν πλήρως και θα είναι διαθέσιμες “πρωτίστως ψηφιακά” μέσω ποικίλων μέσων ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης χωρίς τη φυσική παρουσία του φορολογούμενου, παρέχοντας στους πολίτες διαχείριση και από “άκρο σε άκρο” ενημέρωση της πορείας των υποθέσεων τους. Η πληροφορία θα περιλαμβάνει και τον ψηφιοποιημένο φάκελο του φορολογουμένου που σήμερα βρίσκεται σε έγχαρτη μορφή στα αρχεία των κατά τόπους Δ.Ο.Υ.

2. “Once Only”.  Η αρχή “μόνον άπαξ”, σύμφωνα με την οποία  πολίτες και  επιχειρήσεις θα εισάγουν μόνο μια φορά τα στοιχεία τους στις συναλλαγές τους,  θα επεκταθεί, στοχεύοντας στην εξυπηρέτηση των φυσικών και των νομικών προσώπων, καθώς και την περεταίρω ανάπτυξη διαλειτουργικότητας για όλο το δημόσιο τομέα και τις επιχειρήσεις.

3. Online διασύνδεση με τρίτα ηλεκτρονικά συστήματα. Θα ενισχυθεί η διασύνδεση και διαλειτουργικότητα με τρίτα συστήματα, όπως ηλεκτρονικής τιμολόγησης, ταμειακών μηχανών, ERP επιχειρήσεων, τράπεζες, με στόχο τη διευκόλυνση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και του εμπορίου και την ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης.

4. Προφίλ φορολογούμενου – ανάλυση συμπεριφορών. Για την αντιμετώπιση των περιπτώσεων μη συμμόρφωσης θα αξιοποιηθούν εργαλεία δημιουργίας προφίλ φορολογουμένων και υποθέσεων, μέθοδοι αποτίμησης κινδύνου, και ανάλυσης συμπεριφορών, εκτεταμένες διασταυρώσεις, διαδικασίες ανταλλαγής δεδομένων με τρίτους φορείς καθώς και με άλλες χώρες.

5. Κατάργηση χωρικής αρμοδιότητας. Θα  καταργηθεί η γεωγραφική διάσταση (χωρική αρμοδιότητα) παρέχοντας ευελιξία κατά την εξυπηρέτηση των φορολογουμένων. Επίσης μέσω αναδιοργάνωσης, θα “κεντρικοποιηθούν” οι φορολογικές λειτουργίες στο σύνολό τους, ειδικότερα της λογιστικής και της είσπραξης οφειλών περιλαμβάνοντας αναθέσεις εργασιών σε επίπεδο υπαλλήλου και διαχειρίσεις ροών διαδικασιών με εποπτεία από “άκρο σε άκρο” των υποθέσεων.

6. Νέα ελεγκτικά κέντρα. Θα  υποστηριχθεί με πληροφοριακές υποδομές η δημιουργία ελεγκτικών κέντρων σε γεωγραφικό-περιφερειακό επίπεδο. Θα αξιοποιηθούν μέθοδοι διαστρωμάτωσης κινδύνου, και αξιολόγησης υποθέσεων καθώς και μηχανισμοί υποδοχής καταγγελιών για φορολογικές παραβάσεις, και θα υποστηριχθεί ο επιτόπιος έλεγχος με πληροφοριακές υποδομές.

7. Ανάλυση πληροφοριών – δεδομένων. Ανάπτυξη μέσων και ικανότητας για τη βελτίωση της ποιότητας, της διαθεσιμότητας και της ευχρηστίας τους με σκοπό την αξιοποίησης τους με εργαλεία αναλυτικής δεδομένων, από τη φορολογική διοίκηση, αποτελεί μονόδρομο.

8. Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Θα υιοθετηθούν από τη διεθνή πρακτική  έτοιμα πακέτα λογισμικού, υπαγορεύοντας τον ανασχεδιασμό ή και τον εκ νέου σχεδιασμό νέων επιχειρησιακών λειτουργικών διαδικασιών. Θα αξιοποιηθούν δυνατότητες πακέτων και εργαλείων για την αυτοματοποιημένη και ταχεία επέκταση υφισταμένων και τη διάθεση νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους πολίτες.

9.  Ευέλικτες εφαρμογές. Θα λειτουργεί ένα οικοσύστημα ευέλικτης ανάπτυξης εφαρμογών  παρέχοντας άμεσες λύσεις σε επείγουσες ανάγκες που προκύπτουν, καθώς και αιτήματα διαλειτουργικότητας και γέφυρες με τρίτα συστήματα.

10. Πόροι. Κοινά χρησιμοποιούμενοι πόροι θα αξιοποιούνται και θα επιδιώκεται η επαναχρησιμοποίηση των δομικών στοιχείων των λύσεων.

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles