31.3 C
Athens
Wednesday, July 24, 2024

Εξεταστική για τα Τέμπη: Επιμένει η πλειοψηφία στο “ανθρώπινο λάθος”

ΕλλάδαΕξεταστική για τα Τέμπη: Επιμένει η πλειοψηφία στο “ανθρώπινο λάθος”
“Απολύτως σαφή” χαρακτήρισε τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ στην κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή για τη σιδηροδρομική τραγωδία.

Την άποψη ότι το τραγικό ατύχημα των Τεμπών “δεν εξηγείται με κανέναν άλλο τρόπο, πέραν του ότι υπήρξε παραβίαση του κανονισμού κίνησης” και μάλιστα σε διπλή γραμμή, διατύπωσε ο ΓΓ του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ και πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ (2015-2017), Αθανάσιος Βούρδας, καταθέτοντας ως μάρτυς στην εξεταστική επιτροπή για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών.

Ο κ. Βούρδας εμφανίστηκε ξεκάθαρος στην κατάθεσή του, υπογραμμίζοντας τη σημασία του Γενικού Κανονισμού Κίνησης στις ασφαλείς σιδηροδρομικές μετακινήσεις, κανονισμό τον οποίο, όπως είπε, δεν εφάρμοσαν οι εμπλεκόμενοι.

Καταρρίπτοντας το πάγιο επιχείρημα της αντιπολίτευσης, ότι η τραγωδία οφείλεται στην απουσία ενοποιημένου συστήματος τηλεδιοίκησης, ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, ήταν σαφής:

“Δεν εξηγείται με κανέναν άλλον τρόπο ένα τέτοιο δυστύχημα παρά μόνο με τη μη τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης από τους εμπλεκόμενους”, υπογράμμισε ο κ. Βούρδας, τονίζοντας με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο ότι ο ΓΚΚ προβλέπει όλες τις κανονιστικές διαδικασίες προκειμένου να τηρείται η ασφάλεια στην κυκλοφορία, ανεξαρτήτως ύπαρξης συστημάτων.

“Δεν παίζει κανέναν ρόλο εάν μια γραμμή έχει συστήματα. Ο ΓΚΚ περιγράφει ποιες ενέργειες θα γίνουν όταν υπάρχει τηλεδιοίκηση και όταν δεν υπάρχει, όταν υπάρχει σηματοδότηση κι όταν δεν υπάρχει”, είπε, ενώ δεν έκρυψε την έκπληξή του που συνέβη ένα τέτοιο δυστύχημα και μάλιστα σε διπλή γραμμή.

Όσο για τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας, είπε ότι σε καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν υπάρχει πλήρως αυτοματοποιημένο δίκτυο: “Έχουμε τις κεντρικές γραμμές και όλοι υπόλοιποι άξονες κινούνται με έναν Γενικό Κανονισμό Κίνησης, που προβλέπει ποιοι είναι οι χειρισμοί που πρέπει να γίνουν από τους έχοντες την ευθύνη. Αυτή είναι η πραγματικότητα”.

Τέλος, για το εάν τα αυτοματοποιημένα συστήματα ασφαλείας μπορούν να τοποθετηθούν σε μονή γραμμή ή σε διπλή, είπε ότι τα συστήματα μπορούν να τοποθετηθούν, με τις κατάλληλες προσαρμογές, σε κάθε κανονικοποιημένη γραμμή, με ή χωρίς συστήματα, με την εφαρμογή των κατάλληλων κανόνων: “Αυτό που σίγουρα αλλάζει με την πρόσθεση συστημάτων είναι η χωρητικότητα του δικτύου η οποία αυξάνεται όταν βάζεις καινούργια συστήματα. Αλλά ποτέ δε σταματά να υπάρχει ανθρώπινος παράγοντας. Ποτέ“.

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles