24.3 C
Athens
Friday, April 12, 2024

Φιάσκο τα μέτρα για την ακρίβεια

Ανέβηκε αντί να μειωθεί ο πληθωρισμός και...

Ετοιμάζεται να αναγνωρίσει το κράτος της Παλαιστίνης

Η κυβέρνηση της Ιρλανδίας ετοιμάζεται να αναγνωρίσει εντός εβδομάδων...

Αεροναυπηγός για την πτώση του Καναντέρ: «Δεν είχαν ούτε χώρο, ούτε χρόνο για ελιγμούς»

ΕλλάδαΑεροναυπηγός για την πτώση του Καναντέρ: «Δεν είχαν ούτε χώρο, ούτε χρόνο για ελιγμούς»

Μια πρώτη απόπειρα ερμηνείας της συντριβής του Καναντέρ στην Κάρυστο έκανε ο βετεράνος αεροναυπηγός και εκδότης του περιοδικού ΠΤΗΣΗ Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

Σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ νωρίτερα σήμερα ο κ. Καραϊωσηφίδης τόνισε κατ’ αρχάς ότι τα συγκεκριμένα αεροπλάνα CL-215 δεν διαθέτουν σύστημα εκτίναξης ή διαφυγής.

«Η καλύτερη ελπίδα που έχουν οι χειριστές σε περίπτωση που συμβεί κάτι, είναι να επιχειρήσουν αναγκαστική προσγείωση έστω και σε ανώμαλο έδαφος, όπως συνέβη το 2015 στη Λακωνία και το 2016 στα Δερβενοχώρια και δε θρηνήσαμε θύματα» συμπλήρωσε ο αεροναυπηγός.

Σχολιάζοντας τα πλάνα της συντριβής, ο κ. Καραϊωσηφίδης είπε πως «τα πρώτα συμπεράσματα από τις πρώτες εικόνες δυστυχώς δεν δίνουν πολλές ελπίδες […] Δείχνουν τον πλωτήρα (το βοηθητικό εξάρτημα του αεροπλάνου το οποίο βοηθάει στην προσθαλάσσωση για να μην ακουμπήσει το φτερό κάτω) να «βρίσκει» στις κορυφές των δέντρων».

Αλλωστε σύμφωνα το ρεπορτάζ του CNN Greece, το Καναντέρ που έκανε βύθιση και εν συνεχεία ρίψη νερού, κατά την προσπάθεια ανύψωσης βρήκε ο πλωτήρας σε δέντρο και αποκολλήθηκε από το δεξί φτερό. Το αεροπλάνο από την απώλεια στήριξης πήρε κλίση δεξιά, καρφώθηκε σε ρέμα και ανεφλέγη.

Ούτε χώρος ούτε χρόνος για ελιγμούς

Ο κ. Καραϊωσηφίδης τονίζει πως είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τι συνέβη προηγουμένως ώστε η τροχιά του αεροπλάνου να το οδηγήσει μέσα στο «εδαφικό ανάγλυφο».

«Από κει και ύστερα δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών […] Και αμέσως μετά τη ρίψη νερού, το αεροπλάνο ελαφρώνει και εκτινάσσεται στον αέρα – πρέπει να ληφθεί κι αυτό υπόψη για το πώς μπορεί να διαμορφωθεί η τροχιά του» τόνισε.

Όσον αφορά το πώς αποφασίζεται το ύψος από το οποίο θα γίνει η ρίψη ο κ. Καραϊωσηφίδης απάντησε ότι η εκπαίδευση των πιλότων γίνεται με βάση προδιαγραφές για το πότε θα πρέπει να πέσει το νερό.

«Δηλαδή υπάρχει ένα σημείο εισόδου στην περιοχή της φωτιάς και ένα υπολογιζόμενο σημείο εξόδου. Πριν γίνει η ρίψη, τα αεροπλάνα περνάνε από πάνω και κάνουν επιθεώρηση του χώρου, ιδιαίτερα αν είναι η πρώτη φορά η πρώτη ρίψη της ημέρας μετά την υδροληψία […]

Είναι θέμα εκπαίδευσης, εμπειρίας, είναι θέμα συνθηκών και βέβαια όλα γίνονται με γνώμονα την ασφάλεια. Είναι απόφαση του πιλότου μέχρι τι βάθος θα κατέβει για να κάνει τη ρίψη, χωρίς να υπάρχει κάποιο σύστημα ή κάποιο άλλο βοήθημα, δυστυχώς» κατέληξε.

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles