24.3 C
Athens
Friday, April 12, 2024

Φιάσκο τα μέτρα για την ακρίβεια

Ανέβηκε αντί να μειωθεί ο πληθωρισμός και...

Ετοιμάζεται να αναγνωρίσει το κράτος της Παλαιστίνης

Η κυβέρνηση της Ιρλανδίας ετοιμάζεται να αναγνωρίσει εντός εβδομάδων...

Στέγαστρο Καλατράβα: “Κάτω από το ελάχιστο επιτρεπόμενο όριο στατικής επάρκειας” σύμφωνα με το πόρισμα του ΤΑΙΠΕΔ

Right NowΣτέγαστρο Καλατράβα: “Κάτω από το ελάχιστο επιτρεπόμενο όριο στατικής επάρκειας” σύμφωνα με το πόρισμα του ΤΑΙΠΕΔ

Η μεταλλική κατασκευή του στεγάστρου του κεντρικού σταδίου στο ΟΑΚΑ όσο και η αντίστοιχη μεταλλική κατασκευή του ποδηλατοδρομίου δεν ανταποκρίνονται στο κανονιστικά ελάχιστο επιτρεπόμενο επίπεδο στατικής επάρκειας. Αυτό είναι το βασικό πόρισμα των μελετών που έγιναν στις συγκεκριμένες υποδομές από τον τεχνικό σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο έχει στο χαρτοφυλάκιό του τα συγκεκριμένα ακίνητα, όπως αναφέρει η Καθημερινή σε δημοσίευμά της, επικαλούμενη νέα μελέτη με ημερομηνία 25 Σεπτεμβρίου 2023.

Πιο συγκεκριμένα, για το Κεντρικό Στάδιο  η μελέτη αναφέρει μεταξύ άλλων: “την ύπαρξη σημαντικών μη αποδεκτού χαρακτήρα αστοχιών συνδέσεων (δηλαδή ρωγμές σε μετωπικές συγκολλήσεις, προεντεταμένοι κοχλίες χωρίς προένταση, κοχλιωτές συνδέσεις μη αποδεκτού τύπου), οι οποίες είναι μεν επισκευάσιμες, αλλά απομειώνουν σημαντικά την ήδη επισημανθείσα περιορισμένη κανονιστική στατική επάρκεια των φορέων”.

Σχετικά με το Ποδηλατοδρόμιο, η μελέτη επισημαίνει ότι “λαμβάνοντας υπόψη την πλαστική αντοχή των διατομών διαπιστώνεται οριακή στατική επάρκεια”. Επίσης, εντοπίζει “ανεπάρκεια φέρουσας ικανότητας στα εφέδρανα των τόξων. Οι συγκεκριμένες ανεπάρκειες δεν σχετίζονται με κακοτεχνίες κατά τη φάση της κατασκευής, αλλά αναφέρονται στην ιδεατή δομική κατάσταση που, υποθετικά, είχε το στέγαστρο αμέσως μετά την ολοκλήρωσή του”

Τον ρόλο του αναδόχου τεχνικού συμβούλου και εντέλει της σύνταξης της μελέτης και των συμπερασμάτων της έχει η κοινοπραξία εταιρειών «Σ. Σταθόπουλος – Κ. Φάρος δομή Α.Ε. – Ι. Μαυράκης και Συνεργάτες Γραφείο Τεχνικών Μελετών Α.Ε.», με διακριτικό τίτλο «Κοινοπραξία ΟΑΚΑ».

Όπως υπογραμμίζει το ίδιο δημοσίευμα, ο αρχικός προϋπολογισμός των 56,5 εκατ. ευρώ θεωρείται ότι θα πρέπει να αναθεωρηθεί προς τα πάνω.

Θυμίζουμε, ότι σύμφωνα με τις χθεσινές δηλώσεις του Γ. Βρούτση, για το μεν Ποδηλατοδρόμιο ο υφυπουργός “ευελπιστεί” ότι θα παραδοθεί το 2024, αλλά για το Κεντρικό Στάδιο δεν υπάρχει κανένα χρονοδιάγραμμα.

Βέβαια, ως προς το ποιος γνώριζε και τί, είναι προφανές ότι όλοι γνώριζαν! Ολες οι κυβερνήσεις ήξεραν τα πάντα, από τις σκανδαλώδεις απευθείας αναθέσεις (χωρίς διαγωνισμό) στον Καλατράβα και την άδεια για πέργκολα, ως τις υπερβάσεις του προϋπολογισμού και τις δημόσιες παραδοχές, όπως του υφ. Αθλητισμού, Γ. Αδριανού το 2014, ότι “πολλές από τις Ολυμπιακές κατασκευές, όπως ακόμα και τα εμβληματικά στέγαστρα Καλατράβα του ΟΑΚΑ, κατασκευάστηκαν αυθαίρετα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί καν να εκδοθεί άδεια για την εκτέλεση εργασιών συντήρησης και επισκευής. Αυτό είχε ως συνέπεια στις περισσότερες περιπτώσεις να μην έχουν γίνει έργα συντήρησης και επισκευής από το 2004 μέχρι σήμερα”. 

Στο ίδιο δημοσίευμα η Καθημερινή αναφέρει τα συμπεράσματα της μελέτης που ανατέθηκε από το Υπουργείο Υποδομών  το 2019 (κατόπιν διαγωνισμού) και ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2020 για τη συντήρηση των εγκαταστάσεων του ΟΑΚΑ.

Στο κεφάλαιο που αφορά το στέγαστρο και τιτλοφορείται «Στέγαστρο κεντρικού σταδίου» εκείνης της μελέτης υπάρχουν δύο βασικές επισημάνσεις-ευρήματα.

Το πρώτο αφορά το θέμα της στατικότητας της μεταλλικής κατασκευής. Εκεί η μελέτη επικαλείται επιθεώρηση που είχε πραγματοποιήσει η γερμανική εταιρεία BUNG την περίοδο 2007-2008 ενόψει της οριστικής παραλαβής του ΟΑΚΑ, που ολοκληρώθηκε το 2010. Τότε «δεν εντοπίστηκαν προβλήματα ευστάθειας, φέρουσας ικανότητας και λειτουργικότητας του στεγάστρου».

Στην αμέσως επόμενη παράγραφο, επισημαίνεται ότι «από τις αυτοψίες εντοπίστηκαν σοβαρότερα προβλήματα, μάλλον αδικαιολόγητα για κατασκευή υψηλών ποιοτικών χαρακτηριστικών. Θα πρέπει τα προβλήματα αυτά να αποδοθούν στην έλλειψη συντήρησης, οπωσδήποτε όμως πρέπει να αντιμετωπιστούν το ταχύτερο δυνατόν». Εκείνη η μελέτη υπεβλήθη στο υπουργείο Υποδομών και στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού στα τέλη του 2020.

Ο Κ. Μητσοτάκης ήταν ενήμερος για τα παραπάνω όταν προκλητικά έταζε το 2021 την επισκευή του στεγάστρου!

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles